Subota 07 Pro 2019

Izlet na Krk – Obzova 568 m, 15. travnja 2012.

Sigurna sam da je barem polovica od nas 19, koliko nas je krenulo na Krk, tjedan dana ranije pratilo prognozu iz dana u dan. Vrijeme je bilo toliko promjenjivo, ili mi toliki optimisti, da smo se ponadali kako će biti čak i sunčanih razdoblja u najavljenom kišnom danu. Tome smo se nadali i dok smo odlazili iz razmjerno sunčanog Zagreba u 6 i 45 ujutro.

Te smo iluzije polako gubili kako smo se autocestom približavali Rijeci, odnosno kad smo u Gorskom Kotaru ušli u kišni oblak iz kojeg nismo dugo izašli.

Kišica je sipila dok smo se u Punatu na Krku spremali za uspon. Jedina je dobra strana bila to što je bilo dosta toplo. Nije puhala bura, ali bilo je vlažno. Polako smo se počeli penjati preko suhozidova obraslih trnovitim grmovima. Posvuda je mirisalo po mokroj zemlji i ljekovitom bilju. Grmovi kadulje su taman ozelenili. Crvena kamena zemlja bila je prošarana cvjetićima ciklama – pravo proljeće na otoku. Jedina „glazba“ koja nas je pratila uz pjev ptica, bilo je blejanje ovaca koje su mirno brstile travu i grmove, „razgovarale sa susjedama“ ili dozivale podmladak.

I tako smo se polako penjali po kamenoj stazi. Od topline i vlage u zraku bili smo mokri do kože, ali nismo odustajali. Umjerenim usponom kroz primorsku vegetaciju došli smo na Veli vrh 541 m. Zatim smo vršnom stazom, blažim usponom uz posrtanje preko kamenja došli do najvišeg vrha otoka Obzove 568 m s kamenim stošcema visokim 2 m. Našoj sreći nema kraja. Kiša je u tom trenutku pojačala, ali smo ipak zadovoljni mokrih obraza uzeli razlivene otiske žiga. Još i danas pokušavam otkriti što piše na njemu.

Kiša i kamena staza umorili su nas pa smo krenuli nazad. Ali... ne još. Ostao nam je još jedan vrh, pa smo nastavili vršnom stazom u smjeru vrha Zminj 537 m. E, da, stvarno šteta zbog pogleda. Inače me kiša nije smetala, ali tek sam tu shvatila da je oblačno i da je slaba vidljivost pa smo od panorame ispod oblaka vidjeli samo nekoliko kućica. Trebali smo zapravo vidjelti Učku, slovenski Snežnik, Hahliće, Snježnik, Risnjak, Bjelolasicu, Zavižan i Osorščicu. Šteta! Drugi put.

Sasvim umorni od posrtanja po škrapama počeli smo se spuštati strmijom stazom do Jurandvora. Možda je i bolje da nismo vidjeli kuda idemo, jer smo se u spuštanju još dva puta popeli, a onda „strmoglavili„ po ovčjoj stazi. No, i to je prošlo.

Na povratku smo pomogli i jednoj „izgubljenoj“ ovci. Preskakala je preko suhozida i zapetljala se u granu pa je pala na leđa i udarila se u kamen. E sad, ili se stvarno nije mogla podići ili je vidjela da mi dolazimo pa se nije ni pokušavala pomaknuti. Oko nje je trčkaralo i blejalo janje i gurkalo ju njuškicom da se podigne. Ali, mama ni makac. Onda ju je Renato pomaknuo s jedne strane, a ja sam s druge strane maknula granu i mama ovca je – hop – stala na noge i otišla svojima. Ne sjećam se je li rekla hvala ili nije.

Spustili smo se do Jurandvora. Tamo smo se presvukli i otišli do Baške na ručak. Mislim da smo svi bili zadovoljni klopom. Toplo preporučujem fritaju sa šparogama i pršutom – mljac.

Spakirali smo se i krenuli za Zagreb. Ne moram valjda reći da je kiša prestala kada smo se spustili i da se čak počelo razvedravati u daljini. Nema veze! Dakle, prehodali smo oko 13 i pol kilometara, u oko 5 i pol sati hoda. Sasvim pristojni rezultat s obzirom na vremenske uvjete. No, morali bi to ponoviti po ljepšem vremenu zbog panorame!

Ana Krois

Događanja u Klubu

FILMSKE VEČERI I PREDAVANJA
01. srpnja 2013. s početkom u 20 sati
Projekcija slika i filma s ture po Crnoj Gori 21.-25.06.2013.
Predavač: Renato Milovski

NAJAVE EXPEDICIJA i PUTOVANJA ...

PUTOVANJE NA VRH  ...
Crna Gora: NP Durmitor - Bobotov kuk 2523m
21. - 25. lipnja 2013.                                      više ...
1. Expedicija na Kilimanjaro 5895m
12. - 23. srpnja 2013.                                        više ...
PUTOVANJE NA VRH ...
Irska: Corran Tuathail 1041m
11. - 19. srpnja 2014.                                      više ...
2. Expedicija na Kilimanjaro 5895m
11. - 24. srpnja 2014.                                      više ...
PUTOVANJE NA VRH ...
Makedonija: Golem Korab 2764m, Pelister 2601m
Grčka: Olimp - Mitikas 2918m
08. - 17. kolovoza 2014.                                    više ...
Everest Base Camp trekking
Nepal
2015.                                                                     više ...

Iz arhiva Kluba

11.05.2013.
Održan tečaj na Okiću: "Vie Ferrate", slike s tečaja možete pogledati OVDJE, a kratki film OVDJE!
25.11.2012.
Povodom Dana Kluba izdali smo godišnjak o radu Kluba! Godišnjak u pdf-u možete preuzeti OVDJE! (13,7Mb/160 str.)
12. 11. 2012.
Održano predavanje o planinarskoj opremi Prezentaciju u PowerPoint-u možete pogledati OVDJE!
21.05.2012.
Održano predavanje "Planinarenje i zdravlje"
Prezentaciju s predavanja pogledate OVDJE!
16.04.2012.
Održano predavanje: "Estetika fotografije"
Prezentaciju s predavanja pogledajte OVDJE!
07.01.2012.
Završio tečaj: "Zimska škola planinarenja"
Izvještaj s tečaja možete pročitati OVDJE!