Srijeda 20 Stu 2019

Izlet na Ivanščicu 20. studenoga

Sigurno nisam jedina koja se u nedjelju u 6 ujutro pitala – Zašto? Što mi sve to treba? Naime, planirali smo taj dan provesti na Ivanščici. A samo jutro, odnosno još noć u 6 sati, temperatura u minusu i sigurno više od 90% vlage, nisu obećavali neki bog zna kakav dan.
         No valja krenuti. Mi smo se odlučili za cestu preko Laza do Beleca koja je tako maštovito projektirana da se vidi sva prirodna raskoš Hrvatskoga zagorja. Ipak, nekako više ostaje u sjećanju po broju zavoja i laganom osjećaju mučnine. Nema veze, uz ugodan razgovor mučnina je razmjerno brzo prošla.
         Belec, pitoreskan gradić. Vrijeme je za 1. jutarnju kavicu. Malo smo se razbudili, zagrijali, brbljali i oko 9 sati krenuli u – maglu. Renato nam je pokazao kartu uspona, koja je pokazivala koso prema gore oko 800 m i onda isto tako prema dolje 800 m. Nekako ćemo se popeti. Krećemo!
         U zanemarivoj sam manjini onih ljudi koji iskreno vole zimu.Većina ju voli gledati iz toploga. Ja ne. Volim ju doživjeti. Prvi dio staze bio je upravo to – doživljavanje zime. Prava zimska bajka. Mraz i inje davali su dojam snijega. Za one koji vole priče Ivane Brlić Mažuranić i staroslavensko bajoslovlje mogli su očekivati da ćemo sresti plaha šumska stvorenja koja nam pokazuju put, ali i ona zeznutija koja nam ga zaklanjaju. Vjerojatno smo zato koji put i fulali. No nepogrešiv Renatov aparat uvijek nas je vratio na pravu stazu, koja ponekad i nije nalikovala na onu lijepo uređenu, već na onu pravu divlju, avanturističku – kakvi smo uostalom i mi.
         I tako smo se penjali… Sreli smo i lovce. Prave zagorske muževe koji s puškom suvereno vladaju obroncima Ivanščice. Skrivečki se polako šuljaju tražeći divlje svinje. Mi nismo ponekad vidjeli ni prst pred nosom, a nadam se niti oni. Možda zbog magle, a možda i od alkoholnih para. Na kraju, po broju ispucanih metaka mislim da broj divljih svinja nije ozbiljnije ugrožen!
         I tako se penjemo kroz zimsku bajku i onda… nazire se polako plavo nebo iznad nas. Penjemo se dalje. Sunce, pravo toplo sunce, vedro nebo i pogled na oblake i maglu ispod nas. Savršeno. Požurili smo se posrćući (više-manje svi) prema vrhu da nešto založimo. No prije toga, naravno, pogled sa željeznog vidikovca. Kao otočić iz magle izviruje Sljeme s odašiljačem, na što me upozorio pristojni lokalac. Zatim pogled na Mariborsko pohorje i Kamniške Alpe u daljini. Neprocjenjivo!
         Vesela atmosfera u planinarskom domu. Ljubazno osoblje i planinarske priče. Zajednička fotka na vrhu Ivanščice i onda silazak. Naravno, preko vrha Belige i Belec grada do Beleca. Dosta strmo, puno otpalog lišća sa skrivenim granama i pokoji pad. Jako vesela atmosfera puna korisnih savjeta, viceva i - popikavanja. Došli smo do planinarskog doma Belec (mislim da se tako zove). Po broju parkiranih automobila prilično je sigurno da su mnogi "planinari" kak´ bi rekao Renato "zapeli" pri usponu već na prvoj "poteškoći" – putnjacima. Sva je sreća što nismo odabrali taj smjer pri usponu!
         I tako, malo po malo sa sunca smo se spustili u maglu. Umorni, smrznuti, crveni u licu i sleđenih ruku došli smo do Beleca. Onda hitro do Zlatara na "domjenak". Rakija od rogača i zagorsko vino, a potom domaća kotlovina na seoskom gospodarstvu. Mljac!
         I za kraj! U oko 5 sati prešli smo oko 18 km, visinske razlike oko 800 metara. Neki su s uzbuđenjem govorili o tome, jer nisu mislili da to mogu. Ma, sve je moguće! Vidjeli smo sunce i zabavili se. Kaj ti više treba!
         P.S. Marija "od Fratra" koja se penje tek malo više od mjesec dana u nedjelju, 27. studenog, kreće u zimsku planinarsku školu. Samo nebo joj je granica!

Ana Krois

Događanja u Klubu

FILMSKE VEČERI I PREDAVANJA
01. srpnja 2013. s početkom u 20 sati
Projekcija slika i filma s ture po Crnoj Gori 21.-25.06.2013.
Predavač: Renato Milovski

NAJAVE EXPEDICIJA i PUTOVANJA ...

PUTOVANJE NA VRH  ...
Crna Gora: NP Durmitor - Bobotov kuk 2523m
21. - 25. lipnja 2013.                                      više ...
1. Expedicija na Kilimanjaro 5895m
12. - 23. srpnja 2013.                                        više ...
PUTOVANJE NA VRH ...
Irska: Corran Tuathail 1041m
11. - 19. srpnja 2014.                                      više ...
2. Expedicija na Kilimanjaro 5895m
11. - 24. srpnja 2014.                                      više ...
PUTOVANJE NA VRH ...
Makedonija: Golem Korab 2764m, Pelister 2601m
Grčka: Olimp - Mitikas 2918m
08. - 17. kolovoza 2014.                                    više ...
Everest Base Camp trekking
Nepal
2015.                                                                     više ...

Iz arhiva Kluba

11.05.2013.
Održan tečaj na Okiću: "Vie Ferrate", slike s tečaja možete pogledati OVDJE, a kratki film OVDJE!
25.11.2012.
Povodom Dana Kluba izdali smo godišnjak o radu Kluba! Godišnjak u pdf-u možete preuzeti OVDJE! (13,7Mb/160 str.)
12. 11. 2012.
Održano predavanje o planinarskoj opremi Prezentaciju u PowerPoint-u možete pogledati OVDJE!
21.05.2012.
Održano predavanje "Planinarenje i zdravlje"
Prezentaciju s predavanja pogledate OVDJE!
16.04.2012.
Održano predavanje: "Estetika fotografije"
Prezentaciju s predavanja pogledajte OVDJE!
07.01.2012.
Završio tečaj: "Zimska škola planinarenja"
Izvještaj s tečaja možete pročitati OVDJE!