Subota 07 Pro 2019
Grobničke Alpe

Mudna dol – Fratar (1353 m)

Velika Gorica, mrak, 5°C, puše hladan vjetar. Krećemo za Zagreb da pokupimo drugi dio ekipe koja nas čeka pred Lisinskim. Stižemo, kad tamo isto, mrak i hladno. Kaj sad, idemo dalje, tovarimo se u kombije i krećemo put Grobničkog polja. Putem komentiramo prognozu, naime «oni s Griča» rekli sunčano, a mi u nekim oblacima i magli. BTW, imali smo čak i jednog predstavnika «onih s Griča» u kombiju. Stajemo na  Ravnoj Gori, kad tamo još hladnije, kaj sad, ništa, ostaje nam nada da kad pređemo kroz tunel Tuhobić na «drugu» stranu sve bu se promenilo. Jutarnja kava popijena, krećemo. U kombiju tišina, prolaze tuneli i vijadukti, čeka se pravi. Tuhobić. Izlazimo na drugu stranu kad tam lepo, sunčano i naravno bura, nije pretjerano jaka.

Parkiramo se u Podkilavcu i krećemo put Mudne dole. Lagana šetnjica od kojih pedesetak minuta i evo nas, lojtre i sajla ulazak u Mudnu. Jedan po jedan, jedan lakše od druge, i polako savladavamo prvu veću prepreku, neki sami neki uz pomoć. Hodanje, preskakivanje, penjanje, provlačenje, pa još malo skakanja i evo nas ispod zadnje sajle koje vodi van, van iz Mudne dole. Gotovo je, to je to, fala bogu, ja bi još, baš je super, samo su neki od komentara koje su se čuli iza mojih leđa. Kratka pauza i dogovor, Fratar ili dom. FRATAR – svi su jednoglasni, dobro onda idemo na vrh. Nakon sat dosta teškog uspona dolazimo na križanje koje vodi do doma i do Fratra. Entuzijazam je i dalje veliki, ali sedmero se odlučuje za dom, a jedanaest hrabrih za uspon, prožet kamenjenj, makijom i burom na Fratar. Dok sam stajal na križanju i brojajo Fratre i domaše, od siline bure ukočila mi se vilica. Pri prvom pokušaju govora prije uspona moje upute nisu baš bile najrazumljivije. Krećemo, štape smo spremili, nabacili svu obleku na sebe i krećemo. Kad ono ide i Marija s nama, da Marija koja je danas tek počela planinariti, Marija koja je posudila gojzerice i da Marija koja nema fensi šmensi planinarsku obleku kak mi ostali profesionalci. Oštre stijene, sunce, bura i makija nisu nas omeli u našem naumu da se popnemo na vrh. Nakon pol sata muke evo nas na vrhu, pogled fantastičan na sve strane, žigovi se udaraju brzinom svjetlosti, grupna slikica i brišemo u sigurno. Bura, hm, tu i tam je tak puhala da smo se morali pridržavati jedni za druge da nas ne odnese.

Nakon četrdesetak minuta dolazimo do doma, skidamo se, hvalimo se kolegama koji nisu željeli s nama i pravac kuhinja po nekaj toplog i sa žlicom. PD Hahlić lepi je dom, novouređeni s finom papicom. Nakon klope i kraće pauze krećemo put Podkilavca i kombija. Putem susrećemo poludivlje konje, točnije dva stada kako se svađaju oko mjesta ispaše i izvora vode. Netko iz grupe komentira kako si to još konji ostali od Atile dok je Belu IV naganjao ovim krajevima. Sat i pol strme staze nije svima sjelo baš najbolje, ali dolaskom na ravniji teren i približavanje kombije neke, pa i neki, čak su potrčali. Pa zar im šest i pol sati nije bilo dost.

Trifrtalj šest, ulazimo u kombije te jurimo za Zagreb, kratka pauza u Ravnoj gori i to je to. Još jedan izlet našeg Kluba koji je super prošel. Pozdrav do drugog izleta.

Zava.

Fratar

Fratar_graf

Događanja u Klubu

FILMSKE VEČERI I PREDAVANJA
01. srpnja 2013. s početkom u 20 sati
Projekcija slika i filma s ture po Crnoj Gori 21.-25.06.2013.
Predavač: Renato Milovski

NAJAVE EXPEDICIJA i PUTOVANJA ...

PUTOVANJE NA VRH  ...
Crna Gora: NP Durmitor - Bobotov kuk 2523m
21. - 25. lipnja 2013.                                      više ...
1. Expedicija na Kilimanjaro 5895m
12. - 23. srpnja 2013.                                        više ...
PUTOVANJE NA VRH ...
Irska: Corran Tuathail 1041m
11. - 19. srpnja 2014.                                      više ...
2. Expedicija na Kilimanjaro 5895m
11. - 24. srpnja 2014.                                      više ...
PUTOVANJE NA VRH ...
Makedonija: Golem Korab 2764m, Pelister 2601m
Grčka: Olimp - Mitikas 2918m
08. - 17. kolovoza 2014.                                    više ...
Everest Base Camp trekking
Nepal
2015.                                                                     više ...

Iz arhiva Kluba

11.05.2013.
Održan tečaj na Okiću: "Vie Ferrate", slike s tečaja možete pogledati OVDJE, a kratki film OVDJE!
25.11.2012.
Povodom Dana Kluba izdali smo godišnjak o radu Kluba! Godišnjak u pdf-u možete preuzeti OVDJE! (13,7Mb/160 str.)
12. 11. 2012.
Održano predavanje o planinarskoj opremi Prezentaciju u PowerPoint-u možete pogledati OVDJE!
21.05.2012.
Održano predavanje "Planinarenje i zdravlje"
Prezentaciju s predavanja pogledate OVDJE!
16.04.2012.
Održano predavanje: "Estetika fotografije"
Prezentaciju s predavanja pogledajte OVDJE!
07.01.2012.
Završio tečaj: "Zimska škola planinarenja"
Izvještaj s tečaja možete pročitati OVDJE!